mittkanada.blogg.se

Här får ni läsa om min resa som utbytesstudent i staden Smithers, British Columbia i Kanada. Följ mig på det stora äventyret och läs om tankar, känslor och historier under mitt utbytesår 2014-2015!

Day Four

Publicerad 2014-08-27 06:02:00 i Allmänt,

Idag åkte bussen mot staden Montréal i Québec. Det tog två och en halv timme. Väl framme gick vi en guidad tur och därefter hade vi tre timmars fri tid. Vi gick i lite affärer och åt på restaurang, ganska tråkigt, men utsikten var desto bättre. Vi samlades inför resan tillbaka vid Montréals Notre Dame. En mindre kyrka än den i Paris, men de är av nästan samma stil.
China Town
Montreals Notre Dame
På vägen hem hade vi (jag, tjejerna från Finland och Norge samt en tjej från Österrike) allsång bak i bussen, haha. Vi blev avsläppta intill en pizzeria där vi åt middag. Har inte skrattat så mycket på länge. Vi försökte förklara vad ett luciatåg är, resultatet blev att alla trodde vi höll på med någon korsning mellan Harry Potter-fuffens och Klu Klux Klan, herregud. Kommer sakna alla svenskar!

Nu sitter vi på Rebeccas hotellrum och tittar på Paradise Hotel. Allt är packat och klart inför att gå på bussen imorgon kl 05:00. Det blir två timmars bussfärd in till flygplatsen, fem timmar till Vancouver (den sträckan tar för övrigt en vecka att resa med bil!) och sedan en timme och 45 minuter till Smithers där jag får träffa min värdfamilj för första gången! Jag får göra ett inlägg om hur min värdfamilj är när jag gjort mig hemmastadd i B.C.